Customer Service Professional

  • reference-number: 41427
  • posted: 10 juni, 2024
  • form-of-employment: Vikariat/ engasjement
  • industry: Bank, finans og forsikring
  • apply-by : 24 juni, 2024
  • roma-no-of-positions: 1
  • job-type: Heltid
job-expired-message

Drømmer du om å hjelpe mennesker i sårbare situasjoner og trives med saksbehandling?

Protection Products i Nordea Liv søker etter en Customer Service Professional!

Avdelingen, som består av 22 medarbeidere, har ansvar for hele kundereisen for livsforsikring i privatmarkedet. Stillingen vil spesielt fokusere på saksbehandling innenfor helsevurdering når kunder søker om forsikring, og når kunder melder krav om utbetaling dersom de har blitt uføre, alvorlige syke eller mistet en av sine nærmeste.

Dine arbeidsoppgaver
Som Customer Service Professional i Protection Products vil du lære om hele kundereisen på livsforsikring og jobbe med saksbehandling innenfor helsevurdering og utbetaling. Du vil blant annet samle inn og vurdere opplysninger fra kunder, leger, NAV og andre forsikringsselskaper. Når nødvendig dokumentasjon foreligger skal det totale risikobildet kartlegges og det skal fattes en avgjørelse. Vi trenger også noen som kan utfordre oss på hvordan vi jobber, og som er gode på prosessforbedring. Vi er stadig i endring, og hvordan vi jobber i dag, vil ikke være det samme i morgen. Store deler av saksbehandlingen vår er automatisert, og vi effektiviserer stadig. Etter pandemien innførte Nordea en fleksibel arbeidsmodell, der det er rom for å avtale opp til to dager med hjemmekontor i uken. Vi er et inkluderende og støttende team, og jobber godt og tett sammen. Vi jobber også tett med resten av selskapet, hvor man vil få et stort nettverk og god innsikt i Nordea.

Kvalifikasjoner
  • Det er krav til 3-årig utdannelse på bachelornivå, innenfor relevant fagområde.
  • Vi ser etter deg som gjerne har erfaring med tilsvarende arbeid innenfor forsikring. Vi oppfordrer spesielt sykepleiere eller kandidater med annen helsefaglig bakgrunn til å søke.
  • Du må ha evne til å jobbe systematisk og kunne analysere data. Det er viktig at du er nøyaktig og endringsvillig. Du må like å jobbe med saksbehandling hvor det er viktig å finne balansen mellom kvalitet og effektivitet. God beslutningsevne, sammen med evnen til å samarbeide er viktig for oss. Du vil jobbe tett sammen med andre saksbehandlere, jurister, rådgivende lege, salgs- og markedsapparat.
  • Gode fremstillingsevner på norsk, både skriftlig og muntlig, er et krav.
  • Saksbehandling utføres i selskapets egne saksbehandlingsverktøy så god IT kompetanse og evnen til å lære seg nye IT-systemer er en nødvendighet. Det forventes at du har høy kompetanse innen Office.

Engasjementet har i første omgang en varighet på seks måneder med gode muligheter for forlengelse. Oppstart snarest. Arbeidsstedet er Nordeas hovedkontor på Majorstuen.

Aktuelle søknader behandles fortløpende!

Manpower er Norges største og ledende bemanningsbyrå. Vi bemanner og rekrutterer til privat og offentlig sektor. Siden starten i 1965 har vi bistått med å få over en halv million mennesker i jobb, og hvert år er nærmere 20 000 dyktige mennesker i jobb gjennom oss, via rekruttering eller innleie. Solid erfaring, innovative og fleksible løsninger, samt DNV GL sertifiserte rådgivere gjør oss til den komplette leverandør for våre kunder. 

picture-slider-title