Kundekonsulent - Credit Risk Analyst
- Referansenummer: 46640
- Publisert: 07 juli, 2025
- Ansettelsesform: Vikariat/ engasjement
- Bransje: Bank, finans og forsikring
- Søknadsfrist : 14 juli, 2025
- Antall stillinger: 2
- Heltid/deltid: Heltid
Denne stillingen er ikke lenger tilgjengelig
På vegne av Nordea Finans søker vi to dyktige kundekonsulenter som vil bli en del av et team innen Credit Risk Management. Vi ser etter ambisiøse kundekonsulenter med sterk kommunikasjons- og problemløsningsevne, analytisk tenkning og en løsningsorientert tilnærming.
Om denne muligheten
Credit Risk Management i Nordea Finance skaper verdi for hele Nordea Group og deres kunder ved å håndtere og utvikle kreditt- og risikoprosesser, kredittrisikostyring og analyse. De samarbeider tett med forretningsområder og sentrale funksjoner innen Nordea Finance, samt Nordea Group.
Som ansatt i High Risk Credit Management vil du ha en nøkkelrolle for å overgå kundenes forventninger ved å gi høykvalitets og faktabaserte konklusjoner innen fastsatte frister. Teamet samarbeider tett med verdikjeden, støtter daglige kreditthandlinger, og fokuserer på spesifikke oppgaver innenfor veldefinerte prosesser knyttet til vurdering av kundens tilbakebetalingsevne og kapasitet.
Du blir en del av et åpent, uformelt og positivt arbeidsmiljø sentralt på Majorstuen i Oslo. Oppdraget har snarlig oppstart.
Dine ansvarsområder:
Hvem er du?
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Disse verdiene hjelper oss med å yte vårt aller beste – og som vi forventer at du også står for.
For å lykkes i denne rollen tror vi at du:
Din erfaring og bakgrunn:
I Nordea vet vi at en inkluderende arbeidsplass er en bærekraftig arbeidsplass. Vi tror sterkt på at vår mangfoldige bakgrunn, erfaringer, egenskaper og trekk gjør oss bedre i stand til å betjene kunder og samfunn. Så kom som du er.
Høres dette ut som noe for deg?
Da ønsker vi at du registrerer en profil på www.manpower.no og søker på stillingen der. Søkere vil bli behandlet fortløpende!
Om denne muligheten
Credit Risk Management i Nordea Finance skaper verdi for hele Nordea Group og deres kunder ved å håndtere og utvikle kreditt- og risikoprosesser, kredittrisikostyring og analyse. De samarbeider tett med forretningsområder og sentrale funksjoner innen Nordea Finance, samt Nordea Group.
Som ansatt i High Risk Credit Management vil du ha en nøkkelrolle for å overgå kundenes forventninger ved å gi høykvalitets og faktabaserte konklusjoner innen fastsatte frister. Teamet samarbeider tett med verdikjeden, støtter daglige kreditthandlinger, og fokuserer på spesifikke oppgaver innenfor veldefinerte prosesser knyttet til vurdering av kundens tilbakebetalingsevne og kapasitet.
Du blir en del av et åpent, uformelt og positivt arbeidsmiljø sentralt på Majorstuen i Oslo. Oppdraget har snarlig oppstart.
Dine ansvarsområder:
- Gjennomføre kredittanalyser i henhold til godkjente rutiner og retningslinjer både for privat og bedriftskunder
- Gi verdifulle analyser/leveranser til interne interessenter for å støtte forretningsbeslutninger
- Delta i verifisering av data knyttet til kredittrisikomodellene for å sikre nøyaktighet
- Sørge for tilbakemelding av høy kvalitet til interessentene våre (kolleger og kunder)
- Delta i ulike typer utviklingsprosjekter som har som mål å muliggjøre transformasjon av virksomheten og gjøre nåværende løsninger og prosesser enda bedre
Hvem er du?
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Disse verdiene hjelper oss med å yte vårt aller beste – og som vi forventer at du også står for.
For å lykkes i denne rollen tror vi at du:
- Har driv til å overgå kundens forventninger
- Har en analytisk tankegang kombinert med oppmerksomhet på detaljer
- Har solid kompetanse muntlig og skriftlig på engelsk og norsk
- Har evnen til å tolke og forstå kredittrisikodata
- Har høy motivasjon for å nå mål og kontinuerlig forbedre deg
- Har mot til å si ifra når du er i tvil eller ser muligheter for forbedring
Din erfaring og bakgrunn:
- Erfaring fra kredittrisikostyring og sterk motivasjon for å bygge en karriere i dette området
- Erfaring med kundebehandling
- Høyere utdannelse innenfor relevant felt
I Nordea vet vi at en inkluderende arbeidsplass er en bærekraftig arbeidsplass. Vi tror sterkt på at vår mangfoldige bakgrunn, erfaringer, egenskaper og trekk gjør oss bedre i stand til å betjene kunder og samfunn. Så kom som du er.
Høres dette ut som noe for deg?
Da ønsker vi at du registrerer en profil på www.manpower.no og søker på stillingen der. Søkere vil bli behandlet fortløpende!
Manpower er Norges største og ledende bemanningsbyrå. Vi bemanner og rekrutterer til privat og offentlig sektor. Siden starten i 1965 har vi bistått med å få over en halv million mennesker i jobb, og hvert år er nærmere 20 000 dyktige mennesker i jobb gjennom oss, via rekruttering eller innleie. Solid erfaring, innovative og fleksible løsninger, samt DNV sertifiserte rådgivere gjør oss til den komplette leverandør for våre kunder.
Manpower er sertifisert som Revidert Arbeidsgiver og sertifisert i henhold til ISO 9001:2015. Det bekrefter at Manpower etterlever sentrale prinsipper i arbeidsmiljøloven og opptrer som en seriøs og profesjonell arbeidsgiver www.manpower.no
Manpower er sertifisert som Revidert Arbeidsgiver og sertifisert i henhold til ISO 9001:2015. Det bekrefter at Manpower etterlever sentrale prinsipper i arbeidsmiljøloven og opptrer som en seriøs og profesjonell arbeidsgiver www.manpower.no

INNHOLD TILKNYTTET DENNE STILLINGEN