Fagkonsulent oppgjør

  • Referansenummer: 44186
  • Publisert: 23 januar, 2025
  • Ansettelsesform: Vikariat/ engasjement
  • Bransje: Bank, finans og forsikring
  • Søknadsfrist : 06 februar, 2025
  • Antall stillinger: 1
  • Heltid/deltid: Heltid
Denne stillingen er ikke lenger tilgjengelig

Ønsker du å bidra til at kunder får riktig pensjonsutbetaling til riktig tid?

På vegne av et av Norges største forsikringsselskap søker vi etter en ny fagkonsulent til avdelingen for oppgjør uføre. Avdelingen leverer innskuddsbaserte pensjonsløsninger til bedrifter, samt pensjon og sparing til bedriftens ansatte og privatkunder. 

Avdelingen har ansvar for oppgjør av individuelle og kollektive uførepensjonserstatninger, og behandler erstatningskrav ved arbeidsuførhet i kollektive pensjonsordninger. 
Du vil bli en del av et team som består av dyktige og erfarne fagfolk som hver dag leverer gode kundeopplevelser, gjennom å hjelpe kunder i sårbare situasjoner med økonomisk trygghet når det gjelder som mest.

Dine arbeidsoppgaver
Som fagkonsulent vil du:
•    Behandle erstatningskrav ved arbeidsuførhet i kollektive pensjonsordninger.
•    Håndtere komplekse problemstillinger og erstatningssaker.
•    Ha daglig kontakt med kunder via telefon, e-post eller chat, ofte i situasjoner der kundene er i en sårbar posisjon.
•    Bidra til forbedring og utvikling av prosesser for å gjøre dem mer effektive og kundevennlige.

Kvalifikasjoner og egenskaper
Vi ser etter deg som har høyere relevant utdanning eller erfaring fra pensjonsområdet og/eller erstatningsoppgjør. Du bør være:
•    Proaktiv, strukturert og løsningsoritentert.
•    Komfortabel med selvstendige avgjørelser og samarbeid i team.
•    God på å håndtere komplekse problemstillinger og jobbe i høyt tempo.
•    Opptatt av å overholde tidsfrister, dele kunnskap og bidra til kompetanseutvikling.
I tillegg bør du ha:
•    Gode kommunikasjonsevner skriftlig og muntlig.
•    God tallforståelse.

Hvem er du?
Har du interesse for forsikringsfaget, trives med kundekontakt og er en god problemløser vil du trives i denne rollen. Du bør være effektiv og kvalitetsbevisst i ditt arbeid. Du må trives med saksbehandling og kunderådgivning, og du beholder roen i pressende situasjoner. Vi forventer at du er pålitelig og har forståelse for hva god kundebehandling er. Du vil være i kontakt med mennesker som kan være i en sårbar situasjon, så personlig integritet er viktig både for oss i Manpower og vår kunde.

Vi tilbyr:
En unik mulighet til å få erfaring hos en av Norges største forsikringsselskap. Du blir en del av et faglig dyktig team hvor samarbeid står sterkt og hvor du får utviklet din kompetanse videre. Arbeidsstedet vil være sentralt i Oslo med tilgang til treningsfasiliteter og bedriftsidrettslag. Vår kunde tilbyr dessuten sommertid i perioden fra mai til august.

Engasjementet har oppstart så snart som mulig og med en varighet på 6 måneder. Arbeidstiden er fra mandag til fredag, 08.00 - 16.00. 

Høres dette interessant ut for deg? 
Søk på stillingen i dag!  Vi behandler og kontakter aktuelle kandidater fortløpende! Søknader på mail vil ikke bli vurdert. 

Manpower er Norges største og ledende bemanningsbyrå. Vi bemanner og rekrutterer til privat og offentlig sektor. Siden starten i 1965 har vi bistått med å få over en halv million mennesker i jobb, og hvert år er nærmere 20 000 dyktige mennesker i jobb gjennom oss, via rekruttering eller innleie. Solid erfaring, innovative og fleksible løsninger, samt DNV sertifiserte rådgivere gjør oss til den komplette leverandør for våre kunder. 
Manpower er sertifisert som Revidert Arbeidsgiver og sertifisert i henhold til ISO 9001:2015. Det bekrefter at Manpower etterlever sentrale prinsipper i arbeidsmiljøloven og opptrer som en seriøs og profesjonell arbeidsgiver www.manpower.no

INNHOLD TILKNYTTET DENNE STILLINGEN